Salarisadviseur

‘s-Hertogenbosch l ca. 16-24 uur l MBO+ / HBO werk- en denkniveau

Heb jij al met verschillende salarisadministraties en verschillende salarissoftwarepakketten gewerkt? Wil jij met jouw kennis onze collega’s en salarisadministrateurs van onze klanten adviseren? Wil jij onze eigen salarissoftware LogiSal tot in de kleinste haarvaten leren kennen? Wil je aan de knoppen zitten en ons pakket verder verbeteren? Dan is deze vacature voor jou!

Wie zijn wij?

De missie van Xperient is Werkgeverschap makkelijk maken middels het ontwikkelen en aanbieden van toegankelijke, slimme en betaalbare software op HR-gebied. Xperient heeft HR- (PIM) en Salarissoftware (LogiSal) ontwikkeld die door de eenvoud in implementatie en gebruik, goede support en kennis op het gebied van HR en salarisadministratie goed aansluit op de dagelijkse praktijk van onze klanten. Onze salarissoftware (LogiSal) wordt voornamelijk gebruikt door salarisadministratiekantoren en per periode worden er met onze software zo’n 100.000 loonstroken gemaakt binnen allerlei verschillende branches.

Wat ga je doen als Salarisadviseur?

Je bent voornamelijk de vraagbaak binnen ons bedrijf voor een breed scala aan algemene salarisvraagstukken. Onze collega’s op de helpdesk zijn het eerste aanspreekpunt voor vragen wanneer ze er met onze kennisbank niet zelf uitkomen. Soms is het niet duidelijk of een vraag een functionele vraag over de software is, of een meer algemene vraag over het voeren van een salarisadministratie. Onze helpdesk kan vrijwel alle vragen zelfstandig afhandelen, maar soms zitten er complexere vragen tussen waarvoor zij jou nodig hebben. Jij onderzoekt de vraag van de klant en adviseert de oplossing. Soms volstaat een (extra) uitleg aan de helpdeskmedewerker, soms moet je even zelf in de case duiken om te begrijpen wat de klant bedoelt, en soms moet er een aanpassing komen op de inhoud van onze kennisbank of een aanpassing in onze software. Wekelijks is er een werkoverleg met de helpdesk.

Daarnaast krijg je de verantwoordelijkheid voor een klein aantal eigen salarisadministraties van klanten en onze eigen salarisadministratie. Doordat de standaardmutaties al door de helpdesk worden verzorgd, ben je hier ca. 2 dagen per maand mee bezig. Jij verwerkt de complexe mutaties en controleert en coacht de helpdesk bij het verwerken.

Tot slot zorg je er samen met ons team voor dat onze software altijd up-to-date is met de nieuwste wet- en regelgeving, berekeningswijzen en fondseninformatie. Hiervoor geef je advies, pas je gegevens zelf aan en geef je evt. bij onze developers aan wat er in de code aangepast moet worden. Van half oktober tot half februari ben je voornamelijk bezig met het aanleveren van nieuwe premies en regelingen en het testen van onze salarissoftware voor het nieuwe jaar. Je volgt congressen van de Belastingdienst en overleg met diverse pensioenuitvoerders. Deze jaarovergang doen samen met ons team, waarbij ieder zijn eigen rol heeft in het draaiboek. Tijdens de rest van het jaar werk je meer structurele aanpassingen uit.

Jouw takenpakket?

  • Het oplossen van meer complexe salarisvraagstukken van onze klanten,
  • Het ondersteunen van helpdeskmedewerkers bij het inrichten van salarisadministraties,
  • Het oplossen van meer complexe salarisvraagstukken van onze klanten,
  • Het zelfstandig draaien van salarisruns,
  • Het adviseren van onze businessmanagers, klanten en collega’s,
  • Het maken van de vertaalslag tussen klantwens en automatisering,
  • Het analyseren, controleren en optimaliseren van de salarisoutput,
  • Het ondersteunen bij grote projecten m.b.t. de salarisadministratie.

Wat verwachten wij van jou?

  • Jij brengt minimaal 5 jaar relevante werkervaring mee,
  • Jij weet het systeem voor jou te laten werken,
  • Jij beschikt over een Vakopleiding Payroll Services (VPS) of wilt deze gaan volgen,
  • Je bent parttime beschikbaar, de werktijden kun je zelf bepalen.

Welke eigenschappen breng jij mee?

  • Je bent nauwkeurig en harde deadlines schrikken jou niet af,
  • Je bent dienstverlenend en vindt het leuk om anderen te helpen,
  • Je bent niet bang om initiatief te nemen,
  • Je kunt goed samenwerken met directe collega’s

Wat mag jij van ons verwachten?

  • Goede arbeidsvoorwaarden,
  • Een jong bedrijf waar jij je kunt ontwikkelen tot de professional die je wilt worden,
  • Een diverse en uitdagende job met veel ruimte voor eigen inbreng,
  • Een fijne werkplek op ons ruime kantoor in ‘s-Hertogenbosch.

Is je interesse gewekt?

Als jij enthousiast bent geworden over deze vacature, dan nodigen wij je van harte uit om contact op te nemen met Businessmanager Xperient Hugo Janssen via telefoonnummer 06-20596304 of direct te solliciteren met je CV en een persoonlijke motivatie via email: h.janssen@xperient.nl.